Hjälp för att stilla abstinensen

Lider ni, precis som jag, av stor hockeyabstinens? Jag tänkte komma med lite tips på något som kanske kan stilla den abstinensen. Risken finns dock att den istället ökar. Har ni missat HBO:s högkvalitativa serie 24/7 Penguins/Capitals: Road to the Winter Classic bör ni spana in den så snart som möjligt. Som vanligt när det amerikanska bolaget bestämmer sig för att göra något så är det kvalitet rakt igenom. Vi tittare kommer så nära inpå lagen som man bara kan göra och får följa med Pittsburgh Penguins under en av de mest framgångsrika perioderna laget någonsin haft och Washington Capitals i en rejäl formsvacka. Jag tycker inte minst att det är enormt underhållande att höra en förbannad Bruce Boudreau använda ord som knappast bör brukas. Framför allt är det kul att sätta det i paritet med det som Robert Olsson yttrade under vintern.

 

Det stora problemet är att det inte finns någon laglig väg att spana in serien just nu, åtminstone inte mig veterligen. Det finns dock något liknande – Oil Change. Edmonton Oilers egna program kring det nybygge som sker uppe i Alberta är absolut något för oss hockeynördar, även om jag håller 24/7 som ett par snäpp vassare. Oil Change finner ni på Oilers hemsida.

 

Har ni läsare fler tips på bra hockeyserier ser jag fram emot att läsa om detta bland kommentarerna.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0