Barta ännu en publikfavoritkandidat

Som en blixt från..ja, ni vet. Alexander Barta var en minst sagt oväntad värvning. Min magkänsla sa att Stefan Nyman borde leta efter en vass center till och nog blev det allt så. Snabbare än förväntat också. Barta är ju definitivt den nye förstecentern i Redhawks på pappret. Ska bli spännande att se om Alexander och Linus Klasen kan hitta kemin där. Det borde finnas goda chanser till det. Barta är ju både stark offensivt och defensivt. En härlig tvåvägscenter helt enkelt.

Jag var väldigt osäker på vilken kategori av spelare Malmö skulle kunna locka till sig i våras. Även om pengar förändrar en hel del kändes det som att klubbens rykte var så pass försvagat att det skulle bli kämpigt för Nyman och Leif Strömberg att locka kvalitativa spelare till Redhawks. Nu har de emellertid lyckats. Hösten kittlar bara mer och mer.

Forwardsuppsättningen nu då?

Linus Klasen - Alexander Barta - Robert Carlsson
Robin Alvarez - Morten Green - Miroslav Lazo
Lukas Ericsson - Jesper Mattsson - Tomas Kollar
Pathrik Westerholm - Roger Ohlsson - Ponthus Westerholm

Det blir korrigeringar på centersidan förstås. Jag har länge behållt Morten Green i tredjekedjan men kanske ska han driva en mer offensiva kedja trots allt. Jesper Mattsson har fungerat med hårt arbetande, starka yttrar förut och åker därför ner dit nu när Barta kommer in. Tysken är som sagt startcenter i mina ögon.

En forward kvar att ta in inför säsongen då. En forward längre ner i hierarkin skrev jag häromdagen. Det där ger jag själv inte mycket för i dag. Känslan säger att det kan bli bra mycket bättre än så. Sommarens Silly Season liknar inte någon annan.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: svennis

Hörde på arenan idag att de var nära 3 spelare som tydligen skall vara spets.Målvakt/back/center. Stämmer detta så skulle det vara katastrof om vi inte tog en direktplats till KS.

2011-06-18 @ 15:46:26
Postat av: Winnberg

Rent spontant känns det som att det är just en toppspelare på varje position som finns i Stefan Nymans blickfång. Men om det redan nu skulle vara nära med något har jag inte den blekaste om.



Angående en direktplats till Kvalserien så känns det som ett självklart mål inför säsongen. Men jag hoppas att kraven att allt ska kugga i redan från första nedsläpp inte är alltför stora. Man ska komma ihåg att det mer eller mindre är ett helt nytt lag och att det kan ta tid att spela ihop. Jag hoppas att det finns tålamod från fansens sida - det kan behövas under hösten.

2011-06-19 @ 11:25:39
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0