Årskort i fokus

Årskortförsäljningen för Malmö Redhawks går bra vad det verkar. 2900 sålda (eller uppbokade?) är siffran just nu. 2800 ligger budgeten på. 2500 såldes förra säsongen (allt enligt Sydsvenskan). Rätt fin utveckling där. Redan. Det gläder mig verkligen att nya klubbledningen och ägaren Hugo Stenbeck har fått den här starten. Klubben behöver onekligen supportrarna och näringslivet med sig på den här resan om den ska sluta lyckligt.

 

En välfylld Malmö Arena är dessutom en klar skillnad för spelarna och laget. Bättre stämning, inramning och en känsla av att det vi presterar spelar roll för staden gör ju sitt till också i det sportsliga.

 

För egen del hade jag faktiskt inte årskort 2010/2011. Jag såg däremot de flesta hemmamatcherna ändå men när det väl gällde förra hösten kände jag aldrig att ett årskort var aktuellt. Undermedvetet tvivlade jag nog på lagets förutsättningar med Robert Olsson vid rodret. Inte för att jag ska påstå att jag anade att det skulle sluta så illa som det gjorde.

I år har jag emellertid redan köpt ett årskort. Klubben gör en nystart på i princip alla plan och laget kommer ha goda förutsättningar att lyckas väl. I sig blir det också väldigt spännande att se om Stefan Nymans lagbygge just blir ett lag med alla nya spelare. Kapaciteten finns, det gäller just att få kemin att stämma. Den resan är alltid lika intressant. Redhawks har gjort den förr med varierande slutresultat.

 

Om jag får önska mig något så är det att just fler privatpersoner löser årskort. Klubben med hjälp av Stenbeck har visat att man vill uppåt igen och fansen behövs. Så låt oss bli en större skara som alltid är där till hösten!

 

/Olsson


Kommentarer
Postat av: svennis

Då är det dags för den andra matchen i finalserien.Hoppas att det blir fler mål i denna.

2011-06-04 @ 12:05:45
Postat av: Linn Ahlsten

Hej hej vad trevlig dina poster är. lär verkligen att läsa igen. =) Ha en kul helg :p

2011-06-30 @ 10:43:52
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0