Rivalens trupp spikad nu?

Rögle gjorde precis klart med den norske VM-backen Alexander Bonsaksen. Med den värvningen är troligtvis ängelholmarna redo för att dra igång säsongen 2011/2012.

 

Till skillnad från för ett år sedan har lagbygget i nordöstra Skåne gått lugnt tillväga. Endast ett par spelare har bytts ut – och man skulle faktiskt kunna dra paralleller till hur det såg ut i Malmö. Och vice versa.

 

Rögle lär, till skillnad från under fjolårshösten, vara med direkt från första nedsläpp i år. Laget ser bra ut, även om man inte ersatt Vic Bartley fullt ut. Den offensive backen var en av seriens absolut bästa i sin genre i fjol och även om Daniel Sondell är en kompetent allsvensk spelare så är han inte av samma kaliber som Bartley.

 

Jag är oerhört nyfiken på årets upplaga av RBK. Jag tror att man kommer att vara riktigt bra. Ted Brithén håller jag som en av seriens främsta spelare och han lär ta ytterligare kliv framåt under vintern. Jag tror att han kommer att bära Rögle till Kvalserien.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0