Imponerad av "di blåe"

Malmö FF skrällde ordentligt på Ibrox i Glasgow när man besegrade Rangers med 1-0 efter att Daniel Larsson skjutit matchens enda mål. Även om jag inte bryr mig särskilt mycket om fotboll i allmänhet och allsvensk sådan i synnerhet är det givetvis kul att den svenska representanten i Champions League går bra.

 

Jag följde matchen tillsammans med min bloggkollega via Sydsvenskans webbsändning och jag tycker absolut att MFF tog en rättvis seger. Visst, Rangers hade möjligheter att kvittera ”di blåes” tidiga ledningsmål, inte minst i andra halvlek – men Malmö hade också möjligheter att lämna Skottland med fler gjorda mål.

 

Returen om en vecka blir oerhört intressant. Rangers har utan tvekan kapacitet att vända på detta och Malmö FF ska sannerligen inte räkna hem avancemanget, men man har skaffat sig ett mycket bra utgångsläge.

 

De skotska journalisterna fick dessutom en ny Larsson med nummer sju på ryggen att fylla sina alster med. Daniel Larsson gjorde en kanonmatch och han lär ha väckt ett visst intresse bland klubbar runt om i Europa efter kvällens match. Jag tror inte att han spelar i Allsvenskan om ett år. Han har speeden för att spela på en högre nivå – och nu visade han även att han kan göra mål. Kvällens var en riktig rackarrökare.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Oskar

Synd man missade!

2011-07-27 @ 08:11:39
Postat av: Winnberg

Väljer man hoes before bros så ;)

2011-07-27 @ 09:08:02
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0