Taavolas agerande imponerar

Jag har varit stark kritisk till mycket kring Malmö Redhawks de senaste månaderna. Egentligen är det ju andra säsongen i rad som det är turbulent på det ena eller det andra sättet. Det jag kanske allra mest saknat är någon som utåt sett uttalar sig ödmjukt, noggrannt och med respekt för det som faktiskt frågas, vilket oftast är vad vi supportrar också vill veta. Robert Olsson var som bekant ingen charmör, långt därifrån. Leif Strömberg var både irriterad, uppretad och kommenterade sällan det väsentliga. Ulf Taavola var i sin roll som assisterande tränare också väldigt tystlåten, han gav aldrig media ens ett finger extra. I synnerhet i går men även efter den tunga förlusten mot Tingsryd i lördags så har Taavola verkligen klivit fram och varit en stark ledare utåt.

För mig är det riktigt skönt att en nyckelperson i Malmö Redhawks faktiskt agerar på ett så pass professionellt sätt. För det behövs, onekligen. Jag hoppas att Taavola orkar fortsätta på samma sätt, hela säsongen igenom, oavsett resultatutgång. För Redhawks trovärdighet står ännu en gång på spel, denna gång kanske ännu djupare än tidigare. Då behövs det just ödmjuka och seriösa personer i ledningen.

Däremot undrar jag vad sportchef Stefan Nyman pysslar med. Ställde inte upp för frågor varken innan eller efter match på TV4. Möjligt att det var frågor som han inte ville fokusera på innan samt under match, men väl efter får man väl ändå ta sig tid och besvara dem som ett proffs...

/Olsson


Kommentarer
Postat av: Johan

Man får passa sig så man inte blir bojkottad av Nyman. Han har Kent Jönsson och TV4 på listan hittils. Affe hänger nog snart löst.

2011-12-15 @ 18:22:38
URL: http://mrmadhawk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0