Juluppehållet är vinterns höjdpunkt

Malmö Redhawks hade en hyfsad start på matchen med framförallt bra fart i anfallsspelet. Sen tog det dock stopp. Leksand var det bättre laget från det att Mads Bödker gjorde 0-1 till det att Tobias Forsberg fixade 1-2. Ja, och sen hela vägen till slutsignalen också. Vilken underprestation. Vilket slöseri. Vilken bortkastad säsong det här är på väg att bli. Än värre än tidigare.

Fyra raka hemmaförluster.
Fyra gjorda mål på lika många hemmamatcher.
Det här är genant.
Ni ska skämmas för det här.

Backsidan var väl det som var aboslut värst i kväll. Stefan Lassen och J.D. Forrest var ofattbart dåliga. Jean-Luc Grand-Pierre väldigt svag i puckbehandlingarna. De var matchens värsta syndare. Likväl kan man undra hur Linus Klasen kan agera så tamt i viktiga lägen. Hans nonchalanta ingripanden högt upp i banan förstörde gång på gång för laget. Han var för övrigt inte ensam om det heller. Behöver jag nämna Dragan Umicevic?

Jag vet snart inte vad jag ska säga riktigt om det här laget och det här läget som klubben är i.
Jag anser fortfarande att Stefan Nyman ska bort. Vi måste få hit krafter som kan bygga upp klubben på allvar. Se bara på vad Patrik Hersley sa i dagens Sydsvenskan. När han talar varmt om Malmö nämner han "staden i sig" och "arenan", inte ett dyft om klubben. Det säger egentligen allt.

Vinterns höjdpunkt har hastigt och olustigt blivit juluppehållet.

/Olsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0