Hlavac och Hlinka är inte lösningen

Tycker det är lite småroligt att Expressens Magnus Nyström i dag skriver om att Malmö borde värva Linköpings tjeckiska duo Jan Hlavac och Jaroslav Hlinka. För inte alltför lång tid tillbaka, om jag minns rätt efter Sundsvallsmatchen, så skrev samme man att Redhawks saknar fart. Precis som alla supportrar har talat om således.

Nu vill Nyström alltså att Hlavac-Hlinka tar plats i laguppställningen. Samma spelare som han bedömer så här: "Tiden för dem är ute i Linköping. Miljöombyte vore ett lyft och hockey på lägre nivå skulle passa tjeckerna bättre numera. Hlavac och Hlinka har tappat både fart, intensitet och tajming i sitt spel. Däremot har de erfarenhet och talang som borde betyda succé i Allsvenskan /.../". Nej, nej och åter nej. Jag håller inte med. Det är just fart, intensitet och tajming som Malmö Redhawks behöver. Och har du den inte i Elitserien så har du inte den i Allsvenskan heller. Så ser det faktiskt ut i dag.

Redhawks behöver attitydspelare, spelare som brinner i varje byte och har fart. Hade jag skickat iväg Ivan Ciernik, Dragan Umicevic och Miroslav Lazo hade jag inte ersatt dem med andra så kallade "lirare". I stället lyft in spelare med intensitet, goda vanor och en stor vilja att prestera. Redhawks behöver förändra balansen i laget, det hade inte Hlavac-Hlinka hjälpt till med.

/Olsson

Kommentarer
Postat av: B-sson

Det hade varit katastrof om de hade kommit hit. Och då hade övriga Sverige hånat oss ännu mer. Jag hoppas några spelare får gå – så att den gruppen som är kvar kan bli mer sammansvetsad och samspelad. Det kan vara värt att gå på ganska lite folk ett tag och komplettera med J20-spelare. Sen ska man givetvis hålla utkik efter passande spelare t ex lagom till transferfönstret stänger.

2011-12-20 @ 15:02:46
Postat av: Nyman

in med tjeckerna!!



ut med westerholmarna o resten av juniorerna

tillför inget ändå

2011-12-20 @ 18:42:55
Postat av: Gösse

Om man ser hur Nyman har värvat spelare innan så skulle det inte förvåna mig om vi har Hlinka, Hlavac

Här i malmö snart. Jag håller med er att det vore en katastrof. Det är det sista redhawks behöver två spelare som är på väg neråt och saknar taming och intensitet, fart. Snälla gör så dom inte kommer hit.

2011-12-20 @ 22:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0