Fritt fall för Redhawks

Jag undrar om det verkligen finns en gräns för hur illa det kan gå för årets upplaga av Malmö Redhawks. Jag är inte säker på att det finns något stopp. Tränarbytet gav som väntat ingen effekt på laget. Visserligen för tidigt att döma ut det med tanke på att beslutet blev offentligt under morgonen. Ulf Taavola har givetvis inte hunnit förändra något djupare. Oavsett, det är inte i spelet i sig jag vill se en omedelbar förändring. Jag vill ha en förändring i attityd, inställning, närvaro och karaktär. Jag är dock helt övertygad om att så inte kommer ske så länge spelare får glida vidare och spela precis lika mycket som vanligt.

Situationen är mycket tragisk och precis som jag skrev efter Västerås-matchen så är Malmö Arena, verkligen, snart tom. Malmö Redhawks har med ypperliga möjligheter på rekordkort tid skrämt iväg sina fans. Vem står upp för det?

Jag vill gratulera Tingsryd till vinsten. Gästerna gjorde det riktigt bra efter sina förutsättningar, men återigen vill jag påpeka att även TAIF är ett motstånd av relativt låg klass. Problemet är bara att Redhawks befinner sig i ett fritt fall där det kvittar vilken kvalitet det är på motståndarna. En dag som denna hade "Taavolas boys" säkerligen förlorat mot Kristianstad och Karlskrona också... 

/Olsson


Kommentarer
Postat av: Jonas

I detta läget vore det roligt att läsa om din ECHL-upplevelse i Stockton!

2011-12-10 @ 20:53:36
Postat av: philip

AVGÅ NYMAN!!!

2011-12-12 @ 11:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0