En ny pådrivare gav ingen effekt

Malmö Redhawks fortsätter att inkassera förluster. Troja/Ljungby jobbade lite hårdare, var en aning mer noggranna i de små detaljerna och vände framförallt spelet på ett helt annat sätt. Skulle vilja sträcka mig till att det var klasskillnad på den sista punkten och det avgjorde också matchen.

 

Patrik Sylvegård tog plats i båset för första gången och fick känna på hur det kan vara att leda ett Malmö Redhawks denna 2011/2012-säsong. Det finns knappt ord för hur lite vissa spelare presterar för stunden. Linus Klasen är den som ska skämmas mest. Skapade så lite i kväll igen, verkade knappt brydd över matchens utgång och förstörde ofta uppspelen med sitt puckhållande. Klasens dagar som lagkapten borde vara räknade, inte minst efter hans genanta utspel i kvällstidningar om hur dålig Leif Strömberg var. Att som ett extremt välbetalt proffs agera på det viset och dessutom ett par matcher senare prestera på en så pass låg nivå är skamligt.

 

Klasen är inte ensam syndare. Ivan Ciernik fick rätt stort förtroende men skapade som vanligt i princip inget. Jag ser inte hans storhet. Där fanns inte ens ett tecken på att han brinner för det här. Jesper Mattsson var också fruktansvärt blek och agerade bitvis klumpigt på slutet. Kring Alexander Barta hände heller inget blixtrande.

Tvillingarna Westerholm gick ut och krävde mer istid, annars så skulle man lämna klubben. Nu har man ett stadigt förtroende, visserligen inte i powerplay, men får spela match ut och match in. Vad händer? Vad presteras?

 

Nej, ibland kanske man inte ska gapa efter för mycket. Förra året var Malmö Redhawks dåliga men kämpade åtminstone fullt ut och gjorde vad man kunde med sitt bitvis skadedrabbade och rätt så mediokra material. I år är Malmö Redhawks direkt dåliga men har alla förutsättningar att lyckas. I stället får vi fans stå ut med ett lojt och bekvämt lag till stora delar utan känsla för klubben.

 

Vad ska nästa steg bli egentligen?...

 

/Olsson


Kommentarer
Postat av: svennis

Ja vi kommer väl att gå till kvalserien! Men inte i den vi vill spela i utan nedåt. Då kommer vi att spela mot div 1 lag och då KANSKE vi kan vinna lite matcher. För jag har väldigt svårt att se att vi kan vinna matcher i allsvenskan. Klasen,Ciernik,Lazo,Lassen,Forrest,Umecivic,JLPG,Toivonen och Weihager kan skickas till Pantern eller Limhamns Limeburner.De tillför inte ett skvatt.



Jag skulle gärna vilja veta varför Kontinen fick lämna, var han så embarligt dålig och sämre än resten av våra backar? Det kan jag inte tänka mig.

2011-12-27 @ 23:15:47
Postat av: Hockey-Rocky

Jag kan säga av stark övertygelse att P.Sylvegårds närvaro har både förändrat och rört om mycket i Nymans, Taavolas och spelartruppens skallar som känslolivet.

Men är det enbart positivt för Nyman och Taavola, ifall Malmö Redhawks börjar bli framgångsrika till slut?

Vem får de positiva rubrikerna och vilka får fortsatta tveksamma inlägg till den nuvarande konstellationen? Enkelt att förstå genom ovanstående ord. P.Sylvegårds betydelse till föreningen och spelartruppen ger honom"stjärnstatus och all uppmärksamhet"! Hur reagerar Nyman och Taavola på det.

Själv skulle jag välja att höra på Sylvegård på presskonferanser av flera olika anledningar. Han lyser av bred kärlek-intresse-erfarenhet till föreningen. Sedan att han kan uttrycka sig logiskt och förståeligt om ishockeyns principer till media, trogna supporters och övriga hockey-älskare på ett ödmjukt, respektabelt bete'ende förminskar inte mitt intresse.

Sedan finns det ännu mer som jag anser, (tar för stor plats)att P.Sölvegårds närvaro är viktigare för föreningen och alla supportrar, än vad Nyman-Taavonen kan ens komma i närheten av.

Tack för mig och grattis till segern. Hockey-Rocky

2011-12-30 @ 00:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0