Ribben fortsätter att imponera

I gårdagens inlägg om träningsmatchen mot Växjö valde jag att inte nämna något kring Alexander Ribbenstrands insats. Detta gjorde enbart för att få möjlighet att skapa en text enbart om hans spel hittills i Malmötröjan.

 

Det var många som höjde på ögonbrynen när Stefan Nyman meddelade att Alexander Ribbenstrand skulle representera Malmö Redhawks under de kommande två säsongerna. Frågan löd: vad ska Malmö med honom till?

 

Förvisso har den riktiga säsongen ännu inte börjat, men jag tycker redan att ”Ribben” har givit svar på tal. I går svarade han för ännu en prickfri insats. Han spelar enkelt, löser svåra situationer på smarta sätt och kommer allt som oftast ut som vinnare ur en sargduell.

 

Ska jag jämföra honom med någon ur fjolårslaget får det bli Per-Anton Lundström. Båda är backar som gör sitt jobb i det tysta. Den stora skillnaden? Att Alexander Ribbenstrand är flera klasser bättre. Och dessutom faller inom de ramar jag själv värdesätter på en back. Att han är rörlig.

 

Jag tror att den 24-årige stockholmaren kan ha visat sig vara den stora positiva överraskningen när vi summerar säsongen i april. Åtminstone om han fortsätter på den inslagna vägen – något jag är övertygad om att han kommer att göra.

 

Vad tycker ni om Ribbenstrands spel hittills? Och är det någon annan ni blivit lite extra imponerad av – eller kanske besviken på?

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: svennis

En back som har myckt att bevisa och det är J D Forrest.Men det är för tidigt att såga honom ännu.

2011-08-21 @ 15:42:19
Postat av: R

Har iofs bara sett en match, men då imponerade Josefsson mest...

2011-08-21 @ 19:15:53
Postat av: Aje

Tycker att han och Tero har börjat säsongen riktigt bra!

2011-08-21 @ 19:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0