Redline testar: Rulleboll

I dag satte jag min fot på Swedbank Stadion för fjärde gången. Jag har tidigare varit där för att bevittna premiärmatchen mellan Malmö FF och Örgryte IS, jag såg Sveriges U21-kamp mot Serbien i EM för två år sedan och dessutom upplevde jag Hoffmaestros spelning där tidigare i våras.

 

Denna afton var jag så klart där för att se om MFF:s äventyr i Europa skulle fortgå. Och i kväll sympatiserade faktiskt även jag med den ljusblå klubben – något som jag aldrig annars bryr mig om, men det hade varit trevligt med ett svenskt lag i Champions League.

 

19.000 hade letat sig till arenan denna vackra sommarkväll. Och det var riktigt bra drag från start. Detta trots att Malmö knappast bjöd på något bra spel.

 

Rent stämningsmässigt var det en härlig upplevelse. Inte minst på slutet när Malmö gick mot segern (i det sammanlagda resultatet). Så jag är mycket nöjd med kvällens evenemang. Kvalitetsmässigt var fotbollen sådär – absolut inte bra. Men allt runtomkring gör att Redline (eller jag, om ni hellre vill det) trots allt är mer än nöjd.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0