Josefsson stora utropstecknet

Första träningsmatchen avklarad då. Malmö vann med 4-0 och det var en rätt så enkel seger mot Sparta. Rätt så slarvig och hafsig match men antagligen bara väldigt skönt att få den genomförd för spelarna. Om vi ska plocka upp det mest positiva i laget ikväll så sätter jag det på följande vis:


* Daniel Josefsson var bäst på isen. Riktigt bra insats. Rörlighet, pucksäkerhet och sa jag rörlighet? Han var flera gånger längst fram i banan och skapade oreda för Sparta-försvararna. Jag är redan väldigt övertygad om att han blir backen som spelar mest.

* Linus Klasen bjöd publiken på entrépengen. Ungefär som förväntat. Några snygga dragningar, några snygga framspelningar och en hel del puckkontroll. Som det ska vara!

* Om Josefsson blir den back som spelar mest så kommer troligen Tim Heed bli den som spelar mest powerplay av backarna. Stort förtroende hela matchen igenom i numerärt överläge och det finns ju egentligen inga argument mot att han inte ska ha den istiden. Väldigt spelskicklig och cool i sina ageranden.

* Pontus Sjögren gjorde en utmärkt insats mellan stolparna. Norrmännen var ganska bleka offensivt men Malmö bjöd trots allt på tre-fyra riktigt bra lägen där Sjögren fick briljera. Jag har ett minne av Sjögren som en ganska så rörig målvakt men där fanns ett skönt lugn och små, stabila rörelser.


Inte lika stora plusvarianter var J.D. Forrest, Alexander Barta samt Lukas Ericsson. Man bjöd på rätt lite ikväll. Även Tomas Kollar hade en rätt trög afton. Detta var dock bara en första träningsmatch. Förhastade slutsatser ska jag inte bjuda på (räcker gott och väl att jag utsett Josefsson till etta på backsidan redan).


Riktigt positivt att det var nästan 2000 betalande åskådare på en träningsmatch i Malmö Isstadion för övrigt. Vi kan få hoppas att det är ett gott tecken inför hösten, som väl redan är här om jag har förstått situationen rätt.


/Olsson


Kommentarer
Postat av: Winnberg

Jag tycker Barta var bästa forward på banan. Visst, Klasen bjuder ju på både det och det andra, men tysken ligger ständigt rätt i banan och jag tycker att han hade ett bra driv även offensivt. Han kommer att dominera i vinter!

2011-08-11 @ 23:06:47
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Olsson

Håller verkligen inte med. Drivet var knappast påtagligt på Barta. Därmed inte sagt att det betyder ett smack. Men bästa forward? Sällan.. :)

2011-08-11 @ 23:33:00
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Tysken

Tysken är #1 i min bok ;-)

2011-08-11 @ 23:59:25
Postat av: Kula

Barta tillhörde definitivt de bästa, han kommer att vara till stor nytta. Jesper Mattsson visade också att han kommer att vara en av de viktigaste spelarna.Kan bli en rolig säsong tror jag!

2011-08-12 @ 07:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0