HockeyAllsvenska stjärnskott: Nicklas Jadeland

Olsson har kört igång sitt HockeyAllsvenska tips. Jag tänka köra en annan lista. Jag vill titta närmare på fem spelare som jag tror kommer att göra stora avtryck i årets serie, spelare som tidigare kanske inte fått så värst mycket mediautrymme och som kan komma att bli riktiga stjärnskott – lite som Patrik Lundh när han exploderade i Bofors säsongen 2009/2010.

 

Jag delar upp listan och kör en spelare varje dag under de kommande fem dagarna. Först ut är IK Oskarshamns kvicke ytterforward, Nicklas Jadeland.

 

# # #

Namn: Nicklas Jadeland
Position: Forward
Född: 1986-05-13
Längd: 180 cm
Vikt: 84 kg

Bild till HockeyAllsvenska stjärnskott

Jag har alltid varit svag för Nicklas Jadeland. Redan när han som junior fick chansen i Malmö Redhawks säsongen 2005/2006 och 2006/2007. Hans kvickhet, teknik och strävan efter att ta sig mot mål är egenskaper som jag värdesätter väldigt mycket – och egenskaper som gjort "Jade" till en klasspelare på allsvensk nivå.

 

I ärlighetens namn kom genombrottet redan under fjolårssäsongen, men jag tror att vi bara fått vara med om starten på den utveckling jag förväntar mig att få se när det gäller Jadeland. I år lär han vara en av seriens främsta – och jag har svårt att se att han inte ska vara den spelare som leder Oskarshamn under vintern.

 

25-åringen sitter på ett kontrakt som löper ut efter den här säsongen och det här lär bli hans sista vinter i Arena Oskarshamn. Efter årets säsong kommer han att söka sig vidare mot en högre nivå och det skulle förvåna mig mycket om Elitserielagen inte får upp ögonen för honom.

 

I fjol presterade Nicklas 39 poäng på 50 matcher, fördelat på 20 mål och 19 assist. I år förväntar jag mig att han snittar en poäng per match och hjälper sitt Oskarshamn med avgörande mål och framspelningar i viktiga lägen av matchen. Får Nicklas Jadeland ut max av sin potential så kommer det bli kul att besöka den svinkalla ladan i Oskarshamn i vinter.

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Stefan U

svinkalla ladan i Oskarshamn i vinter ???



Oskarshamns ishall byggdes 1974. 2004 byggdes anläggningen om totalt, taket lyftes bland annat tre meter. Arena Oskarshamn, som anläggningen döptes till 2006, innefattar nu både ishall, simhall med äventyrsbad och gym samt konstgräsplan som förvandlas till bandybana på vintern. På Arena Oskarshamn är också IK Oskarshamns kansli och kommunens fritidskontor beläget.



Ishallen kan idag ta emot drygt 3275 besökare vid ishockey, varav 1620 sittande på stoppande fällstolar.

2011-08-06 @ 11:37:28
Postat av: Winnberg

Inlägget handlade inte direkt om hallen, men om vi nu ska gå in på den så är det utan tvekan seriens sämsta att jobba i. Där är kallt, du har en vägg som skymmer halva isen om du sitter när och kompressorn till måltutan har placerats mindre smart.



Så jag står fast vid att det är en svinkall lada. Och attJadeland är en av seriens bästa!

2011-08-06 @ 14:59:19
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0