Etthundrasextiotvå dagar senare

Äntligen. Det har gått 162 dagar sedan Malmö Redhawks spelade sin senaste match, men i kväll är det dags igen. Jag har själv längtat efter den här dagen i åtminstone ett par månaders tid. Abstinensen efter hockeyn har knappast blivit mindre när Stefan Nyman presenterat intressanta nyförvärv på löpande band.

I kväll intar vi Malmö Isstadion igen. Bara en sådan sak, som att åter få kliva in i den gamla sunkiga hallen - och känna den speciella doft som finns där - ska bli hur kul som helst. Det finns en hel drös av spelare att hålla ett extra öga på, men jag har kommit fram till att jag främst tänker spana in fem spelare - tre nyförvärv och två kvarvarande spelare.

J.D. Forrest har allt som krävs för att charma mig. Han är liten, rörlig och pucksäker. Egenskaper som jag värdesätter högt, åtminstone de två sistnämnda. Det skulle faktiskt förvåna mig mycket om han inte värmer mitt hjärta i vinter.

Det ska bli oerhört spännande att se vad Miroslav Lazo kan prestera. Jag förutspår att det bara kan gå på två sätt. Antingen gör han succé och blir en stor publikfavorit, som både behärskar det fysiska spelet samt kan förpassa pucken i mål, eller en flopp som kanske är borta från laget om ett par månader. Jag både tror och hoppas på det förstnämnda.

Lukas Ericsson skall enligt alla rapporter ha varit riktigt bra under försäsongen. Han kommer till Malmö efter en mycket fin säsong i Oskarshamn och han bör kunna göra enorm nytta i Leif Strömbergs lag. I kväll kommer han dessutom att spela i en mycket intressant fortmation med Ivan Ciernik och Alexander Barta.

I fjol fick Robin Alvarez någor av ett genombrott. Jag tror - och hoppas - att han kommer att ta ytterligare ett kliv i år. Kan han höja sin lägstanivå kommer han att vara en av lagets viktigaste spelare under den kommande vintern.

I fjol var Simon Karlsson en spännande talang i J20. I år ska den offensivt skicklige backen försöka slå sig in i A-truppen och i kväll får han chansen att spela som en av sju backar. Tidigare har Karlsson sett aningen tunn ut, men han har sätt lite större och starkare ut till årets säsong och jag hoppas att han vågar ta för sig rejält.

Vilka spelare är ni läsare mest spända på inför kvällens premiärmatch?

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: R

Svårt att undvika Linus Klasen, men även Barta. Tror att Barta kan bli en stor överaskning.

2011-08-11 @ 09:45:35
Postat av: Winnberg

Jag hoppas verkligen att Alex Barta inte blir någon överraskning. Jag förväntar mig att han kommer vara en av lagets absolut främsta spelare - och blir jag överraskad av honom så är det av negativ form.

2011-08-11 @ 10:03:52
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: svennis

Vad man har längtat efterb den här dagen. Vem uppfann sommaren?

2011-08-11 @ 10:13:58
Postat av: Anton B

Man vill ju att en sniper som Ciernik ska producera från dag ett. Utöver det är det Klasen och Barta som man hoppas på.. Eller jag rättar mig själv! Hoppas på alla nyförvärv.. För svårt att välja :P

2011-08-11 @ 15:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0