Björk blir Hannoverspelare

Ett av få Silly Season-namn som diskuterats på slutet är som bekant Johan Björk. Nu står det emellertid klart att 26-åringen hamnar i Tyskland, precis som hans utgångsvilja var. Hannover har tecknat ett ettårskontrakt med Malmöfostrade Björk.
- Det känns bra att det har ordnat sig med en bra klubb i Tyskland, och när detta dök upp var det ett lätt beslut, säger Johan till hockeyligan.se.

”Björken” har varit ett flitigt debatterat namn under hela sommaren. Fram och tillbaka. Det känns som att den allmänna uppfattningen om backen är rätt delad i supporterled. Att jag står på sidan som säger ”nej tack” är ingen hemlighet. Jag är helt övertygad om att han inte är rätt man när vi pratar kemi med övriga laget. Bara för att en spelare är fostrad här betyder det inte att han är mer lämpad för uppgiften än en kanadick eller finländare med helrätt inställning.

Jag önskar i vilket fall stort lycka till i Tyskland och jag hoppas verkligen att han nu får ordentligt med istid. För åren i HV71 har trots allt inte varit så lyckade om vi ser till Björks egna karriär.

/Olsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0