Back-to-back games

I går Malmö Redhawks en otivelaktig seger hemma mot Sparta Sarpsborg. Och redan i kväll är det dags för första bortaresan. Det blir dessutom en ny ishall för undertecknad, när laget åker till Vojens för match mot SönderjyskE.
Miroslav Lazo vilar även i kväll. Leif Strömbergs kommentar när jag frågade honom Lazo i går var riktigt skön:

- Han har sett strålande ut på träningarna med bara ett friskt öga, så det hade varit spännande att se honom med två!

Jag är också riktigt nyfiken på "Miro". Som ni säkert vet tror jag att han kommer att vara en stor publikfavorit i vinter. Men vi får vänta till lördagens bortamatch mot Växjö innan vi kan specialstudera slovaken.

I kväll får vi dock chansen att bekanta oss med ett annat nyförvärv. Hannu Toivonen kommer att vakta kassen - och ska han överglänska Pontus Sjögren får han vara på redan från första nedsläpp. Sjögren var riktigt bra i går. Förvisso hade han inte så värst mycket att ta hand om, men det chanser som Sparta förmådde att skapa satte han stopp för på ett strålande sätt. Att han är rörlig har jag vetat om hela tiden, men han spred ett härligt lugn och visade dessutom prov på något vi i Malmö inte fått vara med om sedan Pasi Nurminens dagar i klubben - ett bra spel med klubban.

Frågan inför kvällen är hur killarna klarar av att spela match två kvällar i rad. Vi ska komma ihåg att laget befinner sig i en stenhård träningsperiod just nu - och i dag väntar dessutom bussresa på ett par timmar innan det är dags för nedsläpp.

Jag tror dock man kommer att klara det galant. Den fart vi fick vara med om att bevittna i går bådar gott inför framtiden. Sällan (aldrig?) har jag varit med om att Malmö Redhawks backar varit så här rörliga. Daniel Josefsson - satan i gatan vad bra han var i går - fanns överallt hela tiden. En fantastisk skridskoåkare som kommer att vara en av seriens främsta backar i vinter. Tero Konttinen och J.D. Forrest visade också prov på stor rörlighet. Och då ska vi komma ihåg att övriga backar, Robin Weihager, Alexander Ribbenstrand, Simon Karlsson och Emil Carnestad, knappast är svaga skridskoåkare.

Jag kommer att vara på plats i Vojens i kväll, men jag vågar inte utlova att det kommer något kring matchen här på bloggen förrän under morgondagen. Jobbet med skrivandet på malmoredhawks.com går före, men jag ska försöka finna energi för att skriva något på vägen i bilen hem.

Jag hoppas förresten att ni hänger med på liverapporteringen!

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: R

Josefsson är bara en frisör ifrån att blir den nye favoriten den kommande säsongen.. :)

2011-08-12 @ 11:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0