Växjö ES-lag - RBK tappade

Växjö Lakers som elitserielag. Ja, det är verklighet våren 2011. Utvecklingskurvan på detmesta som har med Lakers att göra är imponerande och även om jag vet att exempelvis min bloggkollega inte är överförtjust i Växjös avancemang så tycker jag det är riktigt bra gjort. Att också kunna gå upp lagom till klubben får sin nya arena, det är väl lite som en saga. Hatten av för Janne Karlsson i båset. Förbaskat grymt. Respekt.

Rögle förlorade emellertid på hemmaplan mot Södertälje och utgångsläget ser så klart inte lika bra ut längre. Det är dock många speciella matcher här på slutet. Varken Örebro eller Mora har haft något att spela för under ett bra tag nu och nu adderar vi även Växjö till den skaran, men med en mer positiv klang. Tror ändå Lakers vill avsluta snyggt och fira sin elitserieplats med att ta en trea mot RBK i Lakerdome på onsdag.

Jag tror att MODO till slut kommer greja det här. Proppen ur idag mot Mora och sen har man avsågade Örebro borta och SSK hemma. Önskedrömmen för mig är ändå att SSK klarar sig kvar. Att ha MODO i Allsvenskan och RBK kvar med derbyna hade smakat mumma i underhållningsväg.

# # #

Mina spekulationer kring Jens Olsson visade sig inte vara helt korrekta. I stället har det varit så att Jens bestämt sig för att spela vidare ute i Europa på ett tidigt stadium. Detta enligt sportchef Stefan Nyman i en kommentar till "Inside Redhawks".

/Olsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0