Tyvärr ingen sjunde match

Inleder detta inlägg med att gratulera Skellefteå AIK, som i går blev klara för sin första SM-final sedan 1978 via en 4-3-seger borta mot Luleå. 1978 tog SAIK för övrigt sitt hittills enda SM-guld, när man besegrade sina kollegor från Solna, och jag tror att man har stora möjligheter att fördubbla antalet SM-tecken i kampen mot Färjestad.

 

För egen del betyder dessvärre detta att jag inte får möjlighet att uppleva någon sjunde och avgörande match på plats i morgon – något som hade varit en upplevelse utöver det vanliga för en supporter till ett lag som egentligen inte spelat några avgörande matcher (SM-slutspel eller Kvalserie) under de senaste tre säsongerna.

 

Nu blir det istället fullt fokus på J20-kvarten under dagarna i Västerbotten. Det ser dessutom ut att ha löst sig med transportproblemen, så jag och MrMadhawk kommer att vara på plats till nedsläpp, som nu alltså kommer att ske redan 15.00.

 

Om inget oförutsett inträffar kommer jag att rapportera live från matchen via Everysport – och jag hoppas att ni verkligen vill hänga med där. Att intresset för våra duktiga juniorer är stort såg vi inte minst i onsdags när Limhamns Ishall var fylld till bredden. Så se nu till att sitta klistrade framför burken när pucken släpps i morgon!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0