Taavola det perfekta valet

Ulf Taavola är alltså mannen som ska komplettera Leif Strömberg under de kommande två säsongerna. Jag tror att norrlänningen är det perfekta valet. Det känns som att dessa två passar varandra som handen i handsken, att de har samma filosofi vad gäller vilken sorts hockey som ska spelas och de kommer att kräva max från killarna varje minut av varje dag.

 

Många har klagat på att Malmö sett ut att ha varit dåligt tränade under de senaste säsongerna. Jag anser inte att jag är rätt person att bedöma om så verkligen har varit fallet, men när nu Strömberg och Taavola ska leda styrkorna så känner jag, rent spontant, att det kommer att vara aningen jobbigare att spela i Redhawks kommande säsong.  Blåslampan kommer att brinna rejält.

 

När tränarna nu är klara råder det, enligt mig, inte heller någon som helst tvekan på hur Malmö Redhawks kommer att spela till hösten. Det kommer knappast bjudas på champangehockey, men det tror jag faktiskt inte att någon supporter till Redhawks heller bryr sig om. Efter tre år av mer eller mindre misär så vill vi bara uppleva positiva resultat. Det är dags att ta laget till Kvalserien – sen kvittar det hur det ser ut på isen.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0