Sista spelarna att ta beslut om

En hel del har nu hänt i Malmö Redhawks trupp både vad gäller nyförvärv och förluster. Där finns dock fyra spelare ur förra årets trupp som det återstår att ta ett slutgiltigt beslut om. Jag har berört detta ämne tidigare men saker och ting har skett på vägen nu som bekant.

Patrik Hersley hade jag nog ändå gett ett ettårsavtal. Det är en poängstark back i grunden och viss lokal prägel vill jag fortfarande se i laget. Att Hersley ska få förlängt hänger dock på att Patrik Nevalainen får gå. Jag har svårt att tro att Stefan Nyman vill behålla Nevalainen, som i konkurrens med Anton Blomqvist var sämste back förra säsongen.

Att Ossi-Petteri Grönholm inte fått ett definitivt besked om att leta ny klubb förvånar mig en aning. Finns kvalserieambitioner måste backsidan uppgraderas och Grönholm var så fruktansvärt ojämn i allt han gjorde hela säsongen. Det räcker med utfyllnad på backsidan. Punkt.

Victor Svensson är en utfyllnadsspelare som skulle fungera ytterligare ett år. I grunden en fråga om vad han själv vill och kan tänka sig offra i form av speltid och roll. Jag vill se ett Malmö Redhawks med klart bättre bredd till hösten och Victor skulle kunna starta som trettonde forward och exempelvis spela för Pantern till och från.

Slovenen Jan Urbas är det inte så många som talat eller skrivit om. Det är många som vill behålla Urbas. Trots den enorma skadebenägenheten är han en riktigt stor talang med skönt internationellt snitt i mycket utav det han gör. Måltjuvar vill alla lag ha. I och med att Urbas inte förlängt än är känslan att där finns konkurrens om honom.

/Olsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0