Neva kvar i Malmö - trots allt?

MrMadhawk.se har nyligen publicerat en kort intervju med Patrik Nevalainen, en av endast två backar som innehar ett kontrakt med Malmö Redhawks. ”Nevas” vara och icke vara i laget har debatterats flitigt hittills under den löjliga säsongen och många har nog varit inställda på att Umeåsonen skulle nyttja den klausul som finns inskriven i hans kontrakt, som ger honom rätt att bryta fram till den siste april. Nu ser det istället ut som att han biter ihop och kör vidare här nere.

 

Jag, precis som många andra, har varit aningen kritisk mot det spel som 24-åringen visade upp under vintern. Jag vill inte påstå att jag hade höga krav på honom inför den gångna säsongen, men jag hade stora förväntningar – förväntningar som inte närmelsevis motsvarades.

 

Alla ni som känner mig någorlunda vet att jag har ett varmt hjärta till just den spelartyp där Patrik ingår. Jag gillar lite mindre och skridskoskickliga spelare. Men Patrik måste jobba hårt på vissa bitar för att åter vinna förtroende hos mig. Det håller inte att gå ner sig fullständigt när det bär lite emot. Det gäller att jobba ännu hårdare och visa att man verkligen förtjänar en plats i laget.

 

Visar han upp en sida av sig där han borrar ner huvudet och kör så tror jag att Malmö kan få stor nytta utav den spelbegåvning som han trots allt besitter. Han är långt ifrån oäven i det offensiva spelet och med en stabil, defensiv backpartner kan han faktiskt explodera till hösten. Men då gäller det också att mentaliteten är en annan.

 

Och jag hoppas innerligt att han bevisar att den gångna säsongen bara var ett olycksfall i arbetet.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0