Morten sajnad och klar

Positiva nyheter kring Malmö Redhawks i dag. Fjolårets kanske bäste spelare, Morten Green, är officiellt klar för en fortsättning i klubben. Jag fick höra detta redan under helgen från mannen som har koll på mer eller mindre allt i silly-svängen (ni vet givetvis vem jag menar) och det känns skönt att Stefan Nyman lyckats säkra upp dansken.

 

Det spel Morten visade upp under den gångna säsongen föll mig väl i smaken. Inte minst det faktum att han verkligen brann för det non-stop. Jag minns inte minst hur han uppe i Växjö, i ett jobbigt underläge, var den som försökte dra igång sitt lag. Han kan onekligen vara loket som ska dra Malmötåget framåt till hösten.

 

En önskedröm är att vi kan placera honom som tredjecenter i laget, att Nyman lyckas finna två så pass bra centrar som kan gå in och leda de riktigt producerande enheterna. Annars funkar givetvis Green även högre upp i hierarkin - något han redan visat med all önskvärd tydlighet.

 

Det enda jag ställer mig aningen frågande till är att kontraktet sträcker sig över två år. Med de skadeproblem (ljumskarna känner vi alla till) Morten hade i vinter hade jag gärna sett att parterna nöjt sig med ett ettårskontrakt, men var två år ett krav från Morten tycker jag ändå att Nyman fattat helt rätt beslut.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0