Magkänslan säger comeback för #21

På något sätt har jag fått en övertygelse de sista dagarna. Jag tror att Jesper Mattsson spelar i Malmö Redhawks till hösten igen. Den historia som skapades senaste säsongen till trots, så anar jag att Stefan Nyman och kanske framförallt Leif Strömberg vill stryka ett streck över det och gå vidare. Nyman har Mattsson med i sin budget redan. Lönen, eller åtminstone en stor del av lönen, skall betalas kommande säsong också och frågan är om inte Strömberg anser att han kan få det att funka igen med "Jeppe" i Malmö.

Om vi lägger händelserna under hösten åt sidan och tittar mer framåt, vad har vi då i en snart 36-årig Jesper Mattsson? 15 poäng på 23 elitseriematcher under våren i ett bottenlag visar att kapacitet finns alltjämt. Mattsson kommer dock aldrig bli vad vi nog många förväntade oss för ett år sedan. För visst hade många supportrar hjältestatus på #21. Riktigt så är det inte längre.

Om vi ser till spelaren Mattsson, var skulle han då få plats i ett Malmö Redhawks i dag? Leif Strömberg vill lira en fartfylld och ganska simpel hockey. Mattssons hålla-pucken-inom-laget-taktik känns inte som klippt och skuren där. Dessutom så finns där inte plats på centersidan i mina ögon. Där behövs andra mer drivande figurer. Som ytterforward är Mattsson för temposvag. Det jag skulle kunna tänka mig är faktiskt en backposition på Jesper. I sådana fall skulle Redhawks inneha en rad spelskickliga backar och jag tror att vi hade haft en helt annan trygghet i spelet genom det.

Ska bli spännande att följa det här. Min magkänsla säger att det är comebackläge. Och det känns...rätt udda faktiskt efter den vinter vi har haft.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0