Leksand rustar

I dag blev en av Silly Seasons sämst bevarade hemligheter också officiellt bekräftad. Pelle Prestberg återvänder till Leksands IF. Prestberg är givetvis ett kalasförvärv på allsvensk nivå, även om jag aldrig någonsin tyckt om hans sätt att agera på isen. Oärliga spelare är något av det värsta jag vet. Men det var faktiskt inte något som jag hade tänkt beröra i detta inlägg.

Istället fokuserar vi på att Leksand, utöver Prestberg, också dunkar upp att Jacob Blomqvist är klar för spel i klubben under den kommande säsongen. Även Blomqvist har potential att bli en riktigt toppspelare för dalkarlarna - även om jag kanske inte var superimponerad av honom under året i Bofors. Min mening är att han levde enormt mycket på Patrik Lundh. "Peppe" dominerade fullständigt däruppe i skogarna och i "Blomman" hade han en lekkamrat som kunde sätta pucken i nät. Troligtvis kommer Blomqvist att hänga ett antal puckar även i Leksands tröja, men jag tror inte på samma succé som i "Bossefors".

# # #

Lite Malmönytt även denna dag. Marcus Magnertoft är inte längre aktuell som tredjetränare. Sydsvenskan meddelar att han nobbar den tjänsten och att han känner att det är läge att gå vidare med något annat. Jag hade gärna sett "Mackan" kvar inom klubben, men vill passa på att önska honom ett stort lycka till i vad han nu än tänker ha för sig i framtiden!

# # #

Stanley Cup då? Rangers reducerade mot Capitals i gårdagens matinématch. En direkt nödvändig seger för blåskjortorna som därmed håller liv i matchserien. Kanske kan detta också väcka slutspelsdemonerna hos stjärnorna i Capitals. Det har ju som bekant inte gått sådär jättebra i kampen om bucklan under tidigare säsonger...

Till skillnad från Rangers känns däremot Blackhawks nu helt rökta. Canucks vann nattens batalj med 3-2 och har nu skaffat sig ett överläge med 3-0 i matcher. Möjlighet att avgöra redan under natten mot onsdag för Sedins & co. Och lyckas man med det så har man tagit revansch för de två senaste säsongernas uttåg mot just Blackhawks.

# # #

Avslutar detta inlägg med att ställa mig frågan hur i hela fridens namn Leksand kan skriva ett tvåårsavtal med Prestberg?

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Eric

Vad tror du om Bryan Marshall som öst in poäng i Herlev, kan det vara en förstecenter för Malmö?

2011-04-18 @ 16:21:16
Postat av: Winnberg

Jag har oerhört svårt att bedöma spelare enbart på poängskörden i en något sämre liga. Men med tanke på vad han har producerat i väster så borde det absolut vara intressant att titta närmre på honom.

2011-04-18 @ 20:46:40
URL: http://redline.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0