Lågsäsongen har fått sig ett ansikte

Silly Season har varit tämligen händelserik under första delen av april. I och med påskens intåg så blev det allt tystare och den här veckan har varit rätt så lugn den med. Den löjliga säsongen har blivit ren och skär lågsäsong. Åtminstone för en stund.

Göran Karlström har emellertid fått sin position i Malmö Redhawks nu. J18-tränare blir det till hösten. En hyfsat meriterad ledare för ett J18-lag. Jag ser det som klart positivt. Karlström är lite av en favorit hos mig. Skulle vara spännande att höra vad andra tycker som har någon form av erfarenhet av honom i J20 tidigare.

Enligt Barometern-OT så ska Patrik Hersley vara ett namn Oskarshamn jobbar på. Känns väl som att Hersley kan skrivas in under förluster för Malmö Redhawks 2011/2012. Stefan Nyman lär ha valt bort Patrik helt enkelt. Jag kan inte klandra honom för det, Hersley har varit väldigt ojämn och presterat på ett sätt som gör backen väldigt oberäknelig. Jag hade dock gärna sett #8 kvar, men det skulle skett (som jag har varit inne på tidigare) på bekostnad av Patrik Nevalainens plats.

För övrigt så har årskortsinformation kommit ut för nästa säsong. Om prissättningen även kommer gälla för lösbiljetter i någon form så går det ju knappast för familjer att klaga på för höga priser längre. Årskort på ståplats för ungdomar ligger på 500(!) ynka kronor och sittplats bakom mål på 1400 kronor. Helt rätt resonerat av nuvarande VD:n Mikael Nilsson och övriga ledningen. Det är den vägen vi måste gå för att få fram nya supportrar på sikt. Också.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0