I kväll väntar final med svenskt deltagande

Om ett par timmar spelar Sverige final i U18-VM mot USA. För mig är detta självklart något som smäller betydligt högre än en trött landskamp mellan Tre Kronor och Tjeckien i Czech Hockey Games.

 

Några Malmökillar finns dessvärre inte med i finallaget, men det innehåller mängder med andra intressanta spelare. Eller vad sägs om Mika Zibanejad, Oscar Klefbom, Victor Rask, Viktor Arvidsson, Joachim Nermark, Rasmus Bengtsson och Anton Blomqvist lillebror Albin?

 

Vill ni följa matchen kan ni göra det på fasthockey.com.

 

# # #

 

Lite senare i kväll, klockan 21.00 närmare bestämt, väntar en matinématch mellan Buffalo Sabres och Philadelphia Flyers. Hemmalaget tar sig vid seger fram till Conferencesemi och skulle därmed förpassa andraseedade Flyers till tidig semester.

 

Annars är det Madhouse on Madison som gäller i natt. Chicago mot Vancouver i den sjätte matchen. Ska Canucks avancera genom att vinna på bortais eller fortsätter Blackhawks att spela en ruskigt bra ishockey? Jag hoppas på det sistnämnda. Den matchen drar dock inte igång förrän halv två i natt. ESPN America sänder båda matcherna som jag nämnt ovan, Viasat Hockey nöjer sig med den tidiga. Har ni inte någon av kanalerna, men ändå vill följa slutspelet ”over there”? Då vill jag än en gång passa på att rekommendera ESPN Player.

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0