Guldet så gott som klart för Färjestad

Det råder inga som helst tvivel om att Skellefteå AIK gjorde sin klart bästa insats under finalserien när den fjärde matchen avgjordes i Skellefteå Kraft Arena i går. Trots det fick man åter se sig besegrade av Färjestad, som helt enkelt är för starka. Och när man dessutom har en målvakt som spelar i fullständig trans så är vargarna mer eller mindre oslagbara.

 

Vem hade för några år sedan egentligen kunnat tro att Christopher Nihlstorp skulle glänsa i en SM-final? Fanns det ens någon som trodde det inför årets säsong? Jag gjorde det definitivt inte. Men som han spelade i går. Det måste ha varit hans livs match och han växte ut till ett enormt spöke för hemmaspelarna.

 

Nu är det dukat för guldfest i kaffepalatsen. Jag ser inga tendenser på att Skellefteå ens ska kunna röra Färjestad i morgon. Guldet är ”hemma” i Karlstad igen.

 

# # #

 

Så blev han då klar, min ”drömback”. Epitetet drömback är kanske att ta i något, men jag är mycket glad över att Tero Konttinen valde spel i Malmö Redhawks under den kommande säsongen.

 

Jag ska inte påstå att jag har sett mängder av matcher med Oskarshamn under säsongen, men de jag har sett så har Tero ständigt varit en spelare man lagt märke till. I mina ögon känns han given i ett andrabackpar – varför inte med Robin Weihager som partner?

 

# # #

 

MrMadhawk.se skriver i dag att det står klart att Marcus Olsson har spelat sin sista match i Redhawks färger. Åtminstone för den här gången. Jag har tidigare varit ett stort fan av Olssons mentalitet och att han ständigt har blåstället på sig, men under den gångna säsongen har han stått still alldeles för mycket. Han är fortfarande oerhört kapabel i det defensiva spelet, men jag anser att Redhawks redan har andra spelare som kan fylla den roll som eventuellt annars hade vikts för Olsson. Roger Ohlsson ska exempelvis in i truppen ”på riktigt” till kommande säsong och jag hoppas innerligt att centerpositionen i de två toppformationerna fortfarande inte är tillsatta.

 

Jag vill dock ta tillfället i akt att önska Marcus ett stort lycka till i den fortsatta hockeykarriären!

 

/Winnberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0