Ericsson "klar" för spel i Malmö

Så ser det då ut som att Lukas Ericsson (eller om det ska vara Eriksson?) är klar för spel i Malmö Redhawks. Ett offentliggörande dyker troligtvis upp inom kort. Och även om inget egentligen är klart förrän det är officiellt så kan vi nog räkna hem 22-åringen.

 

Jag är mycket nöjd med den här värvningen. Och jag önskar att vi får se fler liknande. Att leta kvalitativa och utvecklingsbara spelare på allsvensk nivå, spelare som fortfarande vill uppåt, är helt rätt väg att vandra. Det är den värvningsfilosofin jag vill se.

 

# # #

 

MrMadhawk.se lägger även fram nyheten att Arttu Luttinen finns på Stefan Nymans radar. Jag har absolut ingen som helst koll på denna 27-årige finländare, men jag har betydligt svårare att se att han skulle kunna göra succé i HockeyAllsvenskan. Att han dessutom beskrivs som en mindre god skridskoåkare är inget som faller mig väl i smaken.

 

Vad tycker ni om Ericsson och Luttinen?

 

Malmö Redhawks 2011/2012

 

Målvakt: Markus Svensson (-12).

Backar: Patrik Nevalainen (-12), Robin Weihager (-12), Tero Konttinen (-13).

Centrar: Morten Green (-13), Roger Ohlsson (-13)

Forwards: Pathrik Westerholm (-13), Ponthus Westerholm (-13), Robin Alvarez (-12), Tomas Kollar (-13), Lukas Ericsson (-13).

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: Fatboy

Lukas Eriksson är klockren!



Arttu Luttinen tillför ingen spets tycker jag. Det finns redan spelare i laget som klarar att stå framför mål och stångas, Kollar och Alvarez.

2011-04-14 @ 10:06:06
Postat av: Tysken

Ericsson är en personlig favorit i HA, finnen är ett nytt namn för mig men hade gärna fått in en tung pjäs framför kassen! Vet dock inte om han är en "Holmström"-typ?

2011-04-14 @ 15:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0