Det känns som att Svensson är förlorad

Malmö Redhawks har i nuläget en målvakt på kontrakt inför den kommande säsongen. Burväktaren ifråga, Markus Svensson, har dock en klausul inskriven i sitt kontrakt som gör att han har rätt att bryta för ett Elitserielag. Han måste emellertid bestämma sig innan det kommande månadsskiftet.

 

Min spontana känsla är att ”Mackan” väljer att testa vingarna i Elitserien. AIK har visat intresse och det skulle förvåna mig väldigt mycket om Svensson inte backar upp Viktor Fasth i gulsvart till hösten.

 

Det har förvisso inte kommit mycket konkret runt detta varken från Svensson själv eller från hans agent. Marie Hallman, som har full koll på hockey i den kungliga huvudstaden, har dock gjort en kort intervju med spekulationernas huvudperson. De svar som Markus lämnar där pekar enligt mig i en tydlig riktning – han är sugen på att röra på sig.

 

Jag har förvisso inga som helst belägg för detta, men min uppfattning av agenten Jakob Hedin, som representerar Svensson, är att han hellre ser att klienten får ett något större lönekuvert och får agera båsvakt istället för att han kan utvecklas genom att matchas flitigt i ett sämre lag.

 

Nu behöver förvisso inte en backup-roll i Gnaget innebär sämre utvecklingsmöjligheter. En ny målvaktstränare och ett nytt sätt att jobba på kan vara väl så viktigt i Svenssons strävan att bli bättre.

 

Hur som helst så har jag svårt att se att Markus Svensson skulle vakta Malmös kasse när säsongen drar igång i augusti. Jag hoppas dock att jag fel.

 

Maries intervju, länken till den finner ni här nedan:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2011/04/sillyseason-aikdif-marcus-svensson-och.html

 

Hur ser ni läsare på den uppkomna situationen? Vill ni sen Markus mellan Malmö stolpar eller hoppas ni på någon annan?

 

/Winnberg


Kommentarer
Postat av: charlie

Vill att han ska stanna, men tycker samtidigt att han är värd chansen i ES.



Dock inte helt hundra om Esche är den bästa att ersätta.

2011-04-13 @ 21:47:48
Postat av: Fatboy

Svensson kommer inte få mycket speltid i AIK, även om Fasth är rätt skadebenägen.

Hoppas och tror Svensson stannar i Malmö!



Esche är alldeles för dyr och är dessutom transatlant. Känns inte som rätt väg att gå.

2011-04-13 @ 22:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0