Avslagen hockey i...Halmstad

Slötittar på landslagshockeyn som det bjuds på i Halmstad i kväll. Det är ungefär lika intetsägande som det låter. Den långa vägen mot VM har inletts för en del spelare och det är väl egentligen det som är lite av intresse. Vem når till Slovakien och inte. Fast inte ens en gång det får mig att vilja se hela matchen. Så pass avslaget känns det. Kul ändå med hockey i Halmstad igen på en högre nivå. Var några år sedan jag var på plats där och såg Malmö i marschen mot en elitserieåterkomst under Lars "Osten" Bergströms ledning.

# # #

Johan Björk ska enligt Sydsvenskan flytta hem till Malmö igen. Frågan är naturligtvis om det nu ska bli Malmö igen för den storväxte backen. Tror Malmöfansen är rätt delade här. Min ståndpunkt är lite svårtolkad. Kvalitetsmässigt håller han, det är en förstärkning. Pratar vi dock mer om gruppdynamik och kemi så kan Björk vara ett orosmoment. Det är i alla fall som jag har uppfattat det. I detta fall sätter jag mitt hopp till Stefan Nymans fingertoppskänsla.

# # #

Intressant att se olika åsikter om Lucas Sandströms vara eller icke vara i framtida Redhawks. Jag anser att det hade varit ett enormt slöseri att skicka iväg en spelare som Lucas. Han kan mycket väl ta ytterligare ett steg kommande säsong och om vi tittar på arbetskapacitet så låg Sandström i topp under förra säsongen. Det kommer behövas, det också, som en ingrediens i laget.

/Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0