Ännu ett nyförvärv klart

Alexander Ribbenstrand lämnar Västerås för spel i Malmö Redhawks. Ryktet har funnits ett tag och nu är det även en realitet, då den 24-årige backen presenterades officiellt under fredagsmorgonen.

I Ribbenstrand för Redhawks en fysiskt tuff back som spelar enkelt. I min värld är tanken att han ska kriga om en plats i ett tredjebackpar och matchas i numerärt underläge. En sarg-ut-back helt enkelt. Han ska stå för ett spel helt utan krussiduller och kanske vara "polisen" i årets upplaga av Redhawks.

Jag är faktiskt försiktigt optimistisk, men jag ställer mig frågande till tvåårsavtalet. Hade det inte räckt med ett år för en spelare som trots allt har en hel del att bevisa?

Vad tror ni om Ribbenstrand?

Malmö Redhawks 2011/2012

 

Målvakt: Markus Svensson (-12).

Backar: Patrik Nevalainen (-12), Robin Weihager (-12), Tero Konttinen (-13), Alexander Ribbenstrand (-13).

Centrar: Morten Green (-13), Roger Ohlsson (-13)

Forwards: Pathrik Westerholm (-13), Ponthus Westerholm (-13), Robin Alvarez (-12), Tomas Kollar (-13), Lukas Ericsson (-13).



/Winnberg

Kommentarer
Postat av: Fatboy

Katastrof! Han är inte alls duktig på skridskorna som det beskrivs! Han är inte heller tuff längre! Han är passé och en riktigt dålig värvning!



Varför behöll de inte Hersley istället!?

2011-04-15 @ 16:52:28
Postat av: Olsson

Passé som 24-åring är väl lite väl tufft omdöme. Det finns väldigt skilda uppfattningar om Ribbenstrand, men jag kan nästan garantera att Alexander INTE kommer ha en så framträdande roll. Därmed behöver vi nog inte lägga så mycket energi på värvningen av honom. Fast, varför ett tvåårskontrakt har signats kan man ju allt undra.



Är det så säkert att Hersley förvsinner då?

2011-04-15 @ 19:57:00
URL: http://redline.webblogg.se/
Postat av: Fatboy

Efter den här värvningen kan jag inte se någon plats för Hersley. Inte med Nevalainen och Weihager i laget.

2011-04-15 @ 22:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0